Welkom in het land van de Australianen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska & Erin - WaarBenJij.nu Welkom in het land van de Australianen. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mariska & Erin - WaarBenJij.nu

Welkom in het land van de Australianen.

Door: Mariska & Erin

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Erin

11 December 2013 | Australië, Sydney

Eerst even een toelichting van onze titel. Engels en nederlands wordt steeds vaker door elkaar gehaald, waardoor je 1 van deze leuke uitspraken krijgt (Mariska).
Na alweer een aantal weken in Australië is het wel weer tijd voor een nieuw verhaal. In deze 4 weken zijn we van Sydney naar Cairns afgereisd.

Begonnen dus in Sydney waar we gelijk met onze neus op de "geld" feiten gedrukt werden. We wisten van tevoren al dat Australië niet tot de goedkoopste landen behoort maar dat besefte we pas echt toen we 35 dollar per persoon voor een dorm moesten betalen en ja voor dat geld moet je je kamer dus nog delen ook. Dat is wel wat anders als samen 10 dollar voor een privé kamer. Maar alles went (zelfs een vent) dus vanaf dit moment begon de echte koopjesjacht.
Maar terug naar Sydney.....hier de bekende toeristische plekjes bezocht; Operahouse, Harbourbridge en (de lifequards van) Bondi beach. Aangezien we hier nog terug komen met oud en nieuw besloten we niet al te lang te blijven.

De dagen hierna zijn we naar 3 kleine kustplaatsjes geweest; New Castle, Coffs Harbour en Port Macquirie. Hier hebben we genoten van de mooie stranden, heel veel gewandeld en een koalaziekenhuis bezocht. Verder nog per ongeluk in een gayclub beland wat nog best vermakelijk was met alle aanwezige drag queens.

Byron Bay! Hier verbleven we in de Arts Factory waar we sliepen in een teepee. Hele chille sfeer, beetje een hippie stad. Je zou denken dat ze aandelen in de marihuana hebben, zoveel wiet wordt er hier verbruikt. Een intensieve wandeling gemaakt langs de kust naar de bezienswaardigheid van Byron Bay, the Lighthouse. Tijdens deze wandeling hadden we ook nog eens het geluk een groep dolfijnen te spotten.
Hier was het ook wel weer tijd voor een drankje en een dansje dachten wij zo maar ook hier werd het ons niet gemakkelijk gemaakt. In de eerste toko werden we geweigerd omdat Erin nog in het bezit is van het nostalgische roze (rijbewijs) papiertje en dit schijnt niet geschikt te zijn als een goede ID. Gelukkig waren er nog plekken waar we met onze charmes wel binnen kwamen dus hebben we alsnog een hele leuke avond gehad :D

Door naar Noosa, waar Mariska een surfles heeft genomen. Was veel vallen en weer opstaan, maar toch een paar kleine golfjes kunnen pakken. Hier hebben we ook weer de beentjes gestrekt en een mooie wandeling door een nationaal park gemaakt, Nordic walking is er niks bij. 'S avonds romantisch met zijn tweeën (en nog 10 andere) naar de zonsondergang gekeken.

Na deze kustplaatsjes is het tijd voor DE toeristische attracties van de oostkust. Dit was ook wel goed te voelen in onze portemonnee. We hebben het over Fraser Island en Whitsundays.
Fraser Island is een beschermd eiland waar we met een roze 4wd jeep (en nee, deze kleur hebben we niet zelf uitgekozen) over allerlei avontuurlijke zandpaden reden en over het strand scheurden. We hadden een super leuke gids die veel wist over de natuur en dieren en het ook leuk vond om hier over te vertellen, wat de tour nog leuker maakte.
De tweede helft van onze portemonnee ging naar Whitsundays. Dit hield in 2 dagen en 2 nachten op een zeilboot genaamd Spank Me. Deze naam klinkt niet heel veel belovend maar gelukkig was dit wel het geval. Spank me bracht ons naar allerlei mooie eilanden met mooie snorkelplekken en ook het prachtige Whitehaven beach met de echte witte stranden en helderblauwe zee waar je de stingrays zo voorbij ziet zwemmen. Vanwege deze stingrays en de kwallen mocht er ook niet gezwommen en gesnorkeld worden zonder stingersuit. Dit alles totdat Spank Me ons in de steek liet en de motor het begaf. En dan denk je de zeilen te hijsen want je zit nou eenmaal op een zeilboot maar ook de wind liet het afweten. Dus zijn we door de boot Habibi terug naar de haven gesleept. Al met al hebben we een geweldig mooie trip gehad en gelukkig vrijwel alles kunnen zien! Als compensatie hebben we 2 tickets gehad om nog een keer deze trip te doen maar helaas hebben we hier geen tijd voor dus...... geinteresserden voor 2 tickets Withsunsdays laat je horen, ze zijn 12 maanden geldig en 300 dollar per stuk en nee, vliegticket is niet inbegrepen. :p

Last but not least.... Cairns, onze laatste stop aan de oostkust. Weer even lekker een paar dagen op 1 plek gebleven and do what we do best; shopping, chilling and diving. Aan de kust is een lagoon, dit is een soort buiten zwembad met een tropisch sfeertje waar Nederland nog wel een puntje aan kan zuigen, en nog gratis ook. De lagoon is gemaakt omdat je niet in de zee mag zwemmen vanwege de schattige krokodillen die er rond zwemmen.
Mariska heeft haar duiklogboekje uitgebreid met een duik in de Great Barrier reef. Dit is niet zo Great als hoe iedereen hierover verteld. Was mooi maar niet meer bijzonder dan de duikplekken in Thailand en Vietnam, wel 2 grote schildpadden gezien! Gelukkig maakte het snorkelen wel veel goed, en kon de gehuurde onderwatercamera goed gebruikt worden.

Vanaf Cairns begint onze roadtrip door de outback naar Melbourne.
Hoe de site in de gaten, want de foto's volgen nog.

• 11 December 2013 - 20:10

Annemarie En Peter:

Haha ik hoor het Mariska zo zeggen, weer een leuk verslag en heel veel meegemaakt ben benieuwd naar de foto's

• 11 December 2013 - 20:14

Sigrid:

Ik zit elke keer weer te genieten als ik jullie verhalen lees! Zo leuk. En de foto's maken het helemaal compleet. Ik mis alleen nog net die ene foto...;-) X

• 12 December 2013 - 15:21

Anouk:

Jaaa Arts factory!! Place to be!!! :-) Klinkt goed allemaal en vooral ook heel herkenbaar! (Heimwee!) ;-) Geniet!!! X

• 13 December 2013 - 18:18

Henny:

Lang gewacht, maar nu tóch nieuws uit Down Under. Weer duidelijk dat jullie je goed vermaken! Goed leesvoer, dus blijven schrijven over jullie plezierige reis. Henny

• 17 December 2013 - 13:24

Peter En Annemarie:

Wat een ontzettende mooie , gave, leuke en komische foto's ,ook gaaf dat jullie er al wat foto's hebben op gezet die met de onderwater camera zijn genomen.

• 22 December 2013 - 14:25

Diane Langezaal:

Gave foto's: omgeving, todo en anmials. Die van de koala met parasolletje is t wel. We genieten mee! x mam

• 23 December 2013 - 21:14

Henny:

Dames, alvast prettige Kerstdagen en dank voor de leuke kaart.
    Henny

• 05 Januari 2014 - 00:45

Marry Eldering:

Hoi Erin en Mariska,
    De allerbeste wensen voor 2014!! Het ziet ernaar uit dat jullie volop genieten, leuk om te lezen en te zien. Heel veel plezier nog meiden. Groetjes, Marry