Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Mariska & Erin - WaarBenJij.nu Vietnam! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Mariska & Erin - WaarBenJij.nu

Vietnam!

Door: Mariska & Erin

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Erin

26 Oktober 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Voor jullie beginnen met lezen pak wat te drinken en een zak chips want over onze avonturen in Vietnam zijn we wel even bezig.....

Op donderdag 10 Oktober gingen we weer vol goede moed in de welbekende slaapbus. Deze keer naar Ho Chi Min oftewel Saigon zoals de mensen in het zuiden deze stad nog steeds noemen, Vietnam! Van Noukie hadden we al heel veel positieve verhalen gehoord over Vietnam dus we hadden er dan ook heel veel zin in.

Onze eerste stop was dus Ho Chi Min, de sfeer in deze stad was heel relaxed terwijl het een grote drukke stad is. De mensen supervriendelijk en heel veel te zien zoals leuke toeristenbazaars, sportende mensen in het park en het idioot drukke verkeer wat ondanks de chaos toch veiliger lijkt als in Nederland. Na 1 dag waren we we er al achter dat Vietnam misschien niet zo goed zou zijn voor ons budget maar de beperkte ruimte in onze tas weerhield ons er nog enigszins van om nog meer leuke aankopen te doen.
En wat doe je op vrijdagavond....? Juist, een dansje wagen in een hippe aziatische club. NOT! Precies op het moment dat wij weer een keer goede benen hadden besloot meneer de hoge Generaal er op 103jarige leeftijd een einde aan te breien. De Generaal was een persoon die veel goede dingen voor het volk heeft gedaan dus uit respect waren voor het hele weekend de bars en clubs gesloten. Jammer dat wij hier pas achter kwamen nadat we ons helemaal klaargemaakt hadden om de stad onveilig te maken.
Verder vanuit hier een dagtripje naar de Mekong Delta gemaakt wat heel leuk was. Weer mooie natuur, een floating market, kleine eilandjes en nog veel meer.

Door naar Na Thrang een leuk en vrij rustig kustplaatsje. Hier hebben we voornamelijk gerelaxed, nog meer geshopt en weer een scooter gehuurd. Met de scooter buiten de stad gegaan richting een geweldige waterval, dit was nog een hele uitdaging om te komen maar zeker de moeite waard. Omdat we nog steeds een "oh zo zwaar" leven leidden hebben we een spa bezocht en een modderbad genomen met als afsluiting een massage.
Ook gezellige avonden gehad een paar Engelse gasten leren kennen die we hebben wijs gemaakt dat we in een band spelen en ze vervolgens de opdracht gegeven om ons op te zoeken op youtube onder de naam Jostiband. Is gewoon humor :D
Mariska is voor het eerst na het behalen van haar Open Water License weer gaan duiken en heeft de (zee)smaak nu goed te pakken. Genoeg gerelaxed, tijd voor het volgende avontuur: EASYRIDERS!

Easyriders zijn locals waarbij je achterop de motor zit, die je plekken in Vietnam laten zien waar je normaal niet zou komen. Wij hebben er voor gekozen om 4 dagen door het binnenland te rijden van Nha Trang naar Hoi An. Super ervaring! We hebben veel van de verschillende natuur, mensen en producten gezien en geleerd. Zo zijn we bijvoorbeeld in een dorpje geweest waar de langste man ongeveer 1.60m was en hebben we een kijkje genomen in een weeshuis. We waren zelf voor de Vietnamezen ook een leuke attractie (voor sommige locals was dit de eerste keer dat ze een westers iemand zagen). Eigenlijk is het teveel om op te schrijven wat we in deze dagen gezien en gedaan hebben.

Zoals gezegd met de easyriders aangekomen op onze eindbestemming in Hoi An, waar we het helelmaal niet erg vonden om 1 van onze gidsen (mister know it all) achter te laten en weer onze eigen gang te gaan.
Hoi An, ook weer zo'n leuk klein schattig plaatsje. Dit stadje staat bekend om zijn tailors waar wij natuurlijk goed gebruik van hebben gemaakt. Ook al slaan we vrijwel de hele winter over hebben we toch maar even een op maat gemaakte winterjas laten maken.
Ook op zijn nederlands nog een fiets gehuurd en op het strand geweest.

Weer die slaapbus, maar dan nu 17 uur lang in een stuiterende bus dus een slaapbus kon je het niet echt meer noemen. Hanoi is de hoofdstad van Vietnam, hier hebben we onze laatste dagen in Vietnam doorgebracht met als hoogtepunt een tripje Halong Bay. Dit is een boottrip bij de kust waar je tussen de rotsen door vaart en een sprookjesachtige grot bezoekt.

Aangezien we geen zin hadden in nog een busreis van minimaal 20uur deze keer, hebben we gekozen voor de makkelijke weg en gaan we met het vliegtuig naar Chiang Mai. In het noorden van Thailand zullen we onze laatste dagen Azië gaan door brengen.

• 26 Oktober 2013 - 12:38

Onno:

He meiden tof daar als ik dat allemaal lees wil ik ook helaas moet
    Ik nog 7 weken wachten veel plezier
    In het noorden van thailand is ook een tijger Temple
    dat is echt leuk

• 26 Oktober 2013 - 14:37

Ward:

Chiang Mai!!! geweldige stad! :) to do list: dagje met de olifanten Bij Woody (google maar), Tiger Kingdom (op de foto met Tijgers), Snake Farm (dierentuintje met slangenvoorstelling) een avondje thai boxing kijken, saterday market, Sunday Market, Pad Thai, Sticky Rice en hier je thaise massage doen. Wel goed uitkijken waar je em laat doen. Ik heb mensen gesproken en gezien die na een massage nauwelijks konden lopen. Ik ben zelf naar Green Bamboo Gegaan ofzo. Die was heel erg goed. Zoek em ff op op Tripadvisor.

Have Fun!

• 26 Oktober 2013 - 15:35

Marieke:

Hey eer,

Wat een belevenissen allemaal!! maar ooo wat gaaf!! ben stiekem wel een beetje jaloers!!! Ik lees elke keer jullie blogs, erg leuk om te lezen, wat jullie allemaal meemaken!!
    Heel veel plezier nog en tot het volgende blogg.

Liefs Marieke

• 26 Oktober 2013 - 16:43

Anouk:

Jaaa wat tof jullie hebben de easy riders gedaan, gaaaf! Ook precies dezelfde route, jaloerrrs! Fijn dat jullie nog lekker genieten! Enjoy! X

• 26 Oktober 2013 - 18:26

Jessica:

Hi meiden,

wat een leuk verslag! Ik heb geen zak chips gegeten tijdens het lezen van het verslag maar heel toepasselijk een gebakken visje. Dat zien jullie daar ook vast veel voorbij komen, he?! Wat een leuke dingen hebben jullie weer meegemaakt en mooie foto's genomen. Ik vind vooral die van Erin met die kinderen erg schattig, ook al kun je elkaar niet verstaan...het is gewoon goed! Mariska ik vind dat je nog opvallend normaal op de foto's staat, ik verwacht binnenkort weer een knotsgekke foto!

Have fun!

-x-

P.S. De jostiband rocks!

• 27 Oktober 2013 - 19:38

Diane Langezaal:

Hoi meiden,

Leuk verslag weer, alsof je er bij bent! Nog aan gedacht om de foto's van de Jostiband wat aan te passen op You Tube? Omgevingsfoto's erg mooi, eindeloze wegen ook tijdens die motorrit, heel wat anders dan die van het drukke verkeer. Grot ook erg gaaf om te zien. Wijs geen bus meer, kost je dagen om weer bij te komen lijkt me. Tips die jullie kregen voor Chiang Mai niet versmaden. x mam

• 28 Oktober 2013 - 18:52

Sandrina:

Hallo Ladies,

Het ziet er allemaal heeeeeeel erg vervelend uit wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Ik kan maar 1 ding zeggen, gewoon doorgaan en lekker genieten. En dan komt het helemaal goed.......haha!!!

Veel plezier nog!

Dikke kus sandrina

• 31 Oktober 2013 - 13:24

Anneke Trommel:

Ha wereldreizigers,

Geweldig leuk om al jullie belevenissen te lezen.
    Het klinkt allemaal heel leuk en op sommige momenten ook best relaxed met massages en zo.
    Groetjes en nog veel plezier.