Dag dag Ko Pha Ngan Hallo Koh Toa! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mariska & Erin - WaarBenJij.nu Dag dag Ko Pha Ngan Hallo Koh Toa! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Mariska & Erin - WaarBenJij.nu

Dag dag Ko Pha Ngan Hallo Koh Toa!

Door: Mariska & Erin

Blijf op de hoogte en volg Mariska & Erin

28 September 2013 | Thailand, Koh Tao

Op naar Koh Toa op een overvolle boot dus we voelde ons als 2 sardientjes in een blik. Vanaf de boot zagen we al dat Koh Toa nog mooier is dan Ko Pha Ngan! We verbleven bij een divingschool in het zuiden van het eiland. We kregen gelijk uitleg over het Open Waterbrevet waarmee we zouden gaan beginnen en mochten lekker 2 uur naar een video gaan kijken. Dit is dus niet echt gelukt. Voor het slapen gaan ook netjes ons huiswerk gemaakt en vroeg naar bed, zo braaf zijn we op school nooit geweest. Op dag 2 nog een korte theorieles en hierna gelijk het water in. We vonden het allebei best wel eng omdat je erg bezig bent met op de goede manier ademhalen en we moesten ook nog allerlei testen onder water doen. Raar maar waar Erin werd zeeziek onder water dus haakte halverwege af. Mariska ging stug door ondanks een lichtelijke paniekaanval. Na deze dag waren we er allebei niet echt zeker van of dit wel "ons ding" was..... Maar we laten ons niet zomaar kennen, we gaan gewoon maar door! Dus de volgende dag stonden we er weer vol goede moed. 'S ochtends eerst weer theorie en 's middags de zee in. Erin begon het zelfs net leuk te vinden, totdat het zeeziek onder water weer op kwam zetten. Maar toch door gegaan, totdat de oren niet mee wilden werken op 6 meter diep. Op dag 4 stonden we om 7 uur alweer klaar om naar het open water te gaan waarmee we de cursus afsloten met 2 duiken op 18 meter diep. Erin was mee voor morele support. Mariska voelde zich eindelijk relax onder water en kon er met volle teugen van genieten. Alles van die dag is gefilmd, zelfs de Harlem shake onder water. Waarschijnlijk krijgen we de dvd via 2 mede Duitse duikers. Hiermee is ons eerste duikavontuur afgesloten.

Na alle duikdagen waren we wel toe aan wat chill momenten dus besloten we nog 2 dagen in een guesthouse te verblijven aan de mainbeach. Hier zijn alle mensen, kan je relax een drankje doen en er is altijd feest. Tijdens ons verblijf hier zijn we tegen een paar oude bekende aangelopen waarmee we ook tijd hebben doorgebracht. Ook weer een scooter gehuurd en nog mooiere stranden, baaien en uitzichten mogen aanschouwen.

Tijdens het schrijven van dit verslag zitten we in een gezellig restaurantje te wachten op de nachttrein richting Bangkok waarna we door zullen reizen naar Cambodja.

• 28 September 2013 - 15:35

Henny:

Gaat lekker zo te lezen. Zeeziek worden bij duiklessen hoor ik voor het eerst! Maar jullie hebben duidelijk wel plezier. Goede reis naar Bangkok.

• 29 September 2013 - 13:31

A.S.M. Langezaal:

Dapper van jullie om toch zo door te zetten bij de duiklessen. Dit soort cursussen gaat vergeleken met die in Nederland bij een club met topsnelheid, dus niet verbaasd dat er wat problemen waren. Zeeziek bij duiken kennen wij ook niet, maar dat je je niet lekker gevoeld hebt, kan ik me levendig voorstellen.
    Goede reis naar Cambodja, wacht met grote nieuwsgierigheid op het volgende reisverslag. Tot vanmiddag op Skype bij Kyrah. x mam

• 29 September 2013 - 16:33

Onno:

veel plezier en neem de tijd in cambodja duurt wel even voor je de grens over mag
    succes

• 30 September 2013 - 09:03

Ward:

klinkt goed dames. in Siem Riep (Angkor Wat) heb ik verbleven in The Siem Reap Hostel. onwijs leuk hostel en veel mensen ontmoet. ze organiseren ook hele leuke trips, waaronder ook een foodwalk. Angkor wat kan je in twee dagen doen. eerste dag een gids met tuk tuk huren. kijk eerst even of je nog twee mensen vindt die dat ook willen want zoiets is wel prijzig, maar wel de moeite waard. de tweede dag een fiets huren. Have fun!

• 03 Oktober 2013 - 20:29

Anneke Trommel:

Leuk hoor om jullie belevenissen te lezen.
    Wel pech van je zeeziekte Erin.
    Snorkelen is ook leuk natuurlijk.
    Ben jaloers hoor,het is hier koud.
    Geniet van alles daar.

• 07 Oktober 2013 - 07:12

Jan :

pas op de jaardag van je vader, gefeliciteerd met zijn 50ste, hoorde ik dat je fijn aan het reizen bent, geweldig,
    spanning en sensatie, ontspanning en plezier, en het onverwachte, heerlijk!

groeten